Včera vyšlo již druhé DLC pro samostatně hratelný datadisk ArmA 2:
Arrowhead s názvem PMC, které přineslo zajímavé novinky, takže bychom se
mohli ohlédnout za několika z těch, které se od vydání datadisku
Arrowhead objevily.
Private Military Company
Začněmě pěkně od těch nejnovějších. Každý kdo rozehrál kampaň
Operation Black Gauntlet, tak si všiml několika novinek.
BIS_fnc_playVideo
Tou asi nejvýraznější a dříve avizovanou je možnost přehrání videa
přímo ve hře. Jedinou podmínkou je mít video v ogv formátu, což je pro
video tím, čím je pro audio ogg formát (přesněji řečeno od roku 2007).
Více informací naleznete na BI Wiki
Zavolání je celkem prosté:
_video = ["\ca\video_pmc\CP00_intro.ogv"] spawn bis_fnc_playVideo;
waitUntil {scriptDone _video};
Pro export do ogv formátu můžete zkusit například Theora
Converter .NET
BIS_fnc_3Dcredits
Další neméně zajímavou funkcí je BIS_fnc_3Dcredits,
který vytváří 3D efekt titulků, který můžete vidět nejen v úvodní
scéně v kampani Operation Black Gauntlet. Použití je celkem jednoduché.
Nejdříve si musíte vytvořit strukturovaný
text a nastavit mu pozici. Pak je možné si pohrát se zobrazovacími
vzdálenostmi. Syntax si prohlédněte na odkazované stránce na BI Wiki.
_text = parseText "My Name"
[_text,getPos _MyNameCredits] call BIS_fnc_3Dcredits
Další „PMC“ funkce
Další zajímavé funkce jsou například BIS_fnc_Flies či BIS_fnc_crows,
které vytváří kroužící vrány či mouchy kolem daného objektu, pozice
či značky, což jste mohli též zaznamenat v kampani.
V kombinaci s možností generování měst z Arrowhead možná někdo
využije i funkci BIS_fnc_destroyCity,
která město přetvoří v hromádku trosek, ideálních pro přepady či
různé přestřelky. Ideální pro tvůrce jimž klasické město přijde moc
uzavřené.
Za pomoci BIS_fnc_sandstorm
si budete moci vytvořit vlastní písečnou bouři i s létajícími novinami
a pořádně tak potrápit hardware hráčů.
Rozhodně stojí za to se mrknout i na BIS fnc
dirIndicator a další Arrowhead funkce
z patche 1.56
Operation Arrowhead + British Armed Forces
Patch 1.52, který přišel po vydání Arrowhead kvůli jeho sjednocení
přinesl taktéž nemálo novinek z nich za zmínění stojí práce s batohy
a obslužné funkce addBackpack, addBackpackCargo,
removeBackpack a
unitBackpack.
Pokud se hráč ocitl blízko výbuchu, pak je nyní možné vytvořit efekt
„chvění“ kamery k čemuž slouží funkce addCamShake.
Novinkou BAF byly i laserové zaměřovače či svítilny na zbraních.
U AI je můžete ovládat za pomocí příkazů enableGunLights a
enableIRLasers.
V dobách OFP bylo těžké donutit AI, aby se chovalo dle představ a
dívalo se, mířilo či střílelo na určitý cíl. Byla to určitá magie
s nastavením chování, vypnutím různých možností AI navíc v kombinací
s příkazy jako do doWatch a doTarget. Po příchodu Armed Assault již bylo
možné využít i lookAt a s Arrowhead jsme se posunuli zase o něco dál a
nově je pro vozidla v nabídce aimedAtTarget a fireAtTarget.
V Beta patchi 73239 se poprvé objevila možnost pracovat s eventhandlery
na úrovni MP, které do té doby fungovaly jen lokálně. Nyní je tedy možné
zavolat v init.sqf například:
{
if (side _x==civilian) {
_civilian = _x addMPeventhandler ["killed", {nul = _this spawn {
if (player == _this select 1) then {
disableUserInput true;
player setPos getPos jail;
Hint "You are being punished for killing a civilian";
player setDir 0;
sleep 30;
hint "Don't do it again!!!";
disableUserInput false;
player setPos getMarkerPos "in";
};
}}];
}
} foreach allUnits;
což je krátký skript, který by měl trestat za zabití civilisty
přesunutím hráče na místo označené jako „jail“ a po trestu 30 sekund
pak zpět na místo „in“.
Přehled všech nových
příkazů Arrowhead naleznete jako všechny další zajímavé informace na
BI Wiki